Ανακαλύφθηκε εξωπλανήτης «δίδυμος» της Γης αλλά είναι μια… χιονόμπαλα! (Βίντεο)

1433_PIA21430-home

Έναν εξωπλανήτη που έχει την ίδια μάζα περίπου με την Γη, ανακάλυψαν οι αστρονόμοι, με μια διαφορά μόνο, ότι δεν θα μπορούσαμε να ζήσουμε εκεί.

Επιστήμονες της NASA ανακάλυψαν έναν νέο εξωπλανήτη που έχει την ίδια μάζα με τη Γη και περιφέρεται γύρω από το άστρο του στην ίδια απόσταση που έχει η τροχιά του πλανήτη μας από τον Ήλιο. Όμως, από την άλλη, πιθανότατα είναι μια «χιονόμπαλα», ένας τόσο παγωμένος κόσμος που θα είναι αδύνατο να φιλοξενεί ζωή – τουλάχιστον όπως την ξέρουμε- επειδή το μητρικό άστρο του είναι υπερβολικά αχνό.

Ο εξωπλανήτης OGLE-2016-BLG-1195Lb απέχει περίπου 13.000 έτη φωτός και το άστρο του μπορεί να μην είναι καν κανονικό άστρο, αλλά πιθανώς ένας καφέ νάνος, δηλαδή ένα παρ’ ολίγον άστρο, που δεν έγινε ποτέ τόσο καυτό, ώστε να ενεργοποιήσει τη διαδικασία της πυρηνικής σύντηξης στο εσωτερικό του. Η μάζα του είναι μόνο το 7,8% του Ήλιου, στα όρια ακριβώς του να θεωρηθεί άστρο.

Επειδή το άστρο του έχει τόσο αχνή ακτινοβολία, ο νέος εξωπλανήτης εκτιμάται ότι είναι υπερβολικά κρύος, ίσως πιο κρύος και από τον Πλούτωνα στο ηλιακό μας σύστημα, οπότε αποκλείεται να κυλά νερό στην επιφάνειά του. Μάλλον όλος ο πλανήτης θα είναι ένα…παγάκι. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Γιόσι Σβάρτσβαλντ του Εργαστηρίου Αεριοπροώθησης (JPL) της NASA, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής «Astrophysical Journal Letters», πραγματοποίησαν την ανακάλυψη με το δίκτυο επίγειων τηλεσκοπίων ΚMTNet και με το αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο Spitzer. Ο πλανήτης είναι ο μικρότερος που έχει ποτέ ανακαλυφθεί με τη λεγόμενη μέθοδο του μικροφακού.

Στο ΙΑΣΩ ο πιο εξελιγμένος Μαγνητικός Τομογράφος 3 TESLA Magnetom Vida Βιομετρικής τεχνολογίας

Εξαντλήθηκε η πρώτη παρτίδα του αντιγριπικού εμβολίου

Έρχεται ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας για κάθε πολίτη – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Νίκος Αναστασίου

Προσοχή! Ο ΕΟΦ προειδοποιεί: Μη χρησιμοποιείτε αυτά τα συμπληρώματα διατροφής!

Νίκος Αναστασίου