Συναγερμός στην επιστημονική κοινότητα: Κάτι περίεργο συμβαίνει στα βάθη της Γης – Ταχύτατη μετατόπιση των πόλων!

Η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα είναι προβληματισμένη για την περίεργη μετατόπιση του βόρειου πόλου, από τον Καναδά προς την πλευρά της Σιβηρίας και προσπαθεί να εξηγήσει γιατί κινούνται οι μαγνητικοί πόλοι της Γης.

Σύμφωνα με το επιστημονικό περιοδικό Nature, η Γη είναι ένας ζωντανός πλανήτης, με «ποτάμια» λιωμένου σιδήρου να ρέουν στο εσωτερικό του. Αυτή ακριβώς η κινητικότητα είναι που γεννά το μαγνητικό πεδίο του πλανήτη μας.

Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, το τελευταίο διάστημα «συμβαίνει κάτι περίεργο στα βάθη της Γης και οδηγεί στη μετατόπιση του βόρειου πόλου από τον Καναδά προς τη Σιβηρία».

Μάλιστα, οι ειδικοί αναφέρουν ότι ο μαγνητικός πόλος κινείται τόσο γρήγορα που ανάγκασε τους επιστήμονες του γεωμαγνητισμού να συγκαλέσουν εκτάκτως μια συνεδρίαση, για τον επαναπροσδιορισμό του Παγκόσμιου Μαγνητικού Μοντέλου (World Magnetic Model) -στο οποίο, μεταξύ άλλων, βασίζονται όλες οι συσκευές πλοήγησης.

Το συγκεκριμένο Μαγνητικό Μοντέλο είναι ζωτικής σημασίας για πλήθος συστημάτων, ξεκινώντας από τα smart-phones, και φθάνοντας ως τις μετακινήσεις των πλοίων.

Το Μοντέλο που υπάρχει σήμερα επρόκειτο να παραμείνει σε ισχύ έως το 2020, όμως η Γη φαίνεται πως είχε άλλα… σχέδια.

«Συνειδητοποίησαν ότι ήταν τόσο ανακριβές που έτεινε στο να υπερβεί τα όρια ασφαλείας για πιθανά λάθη στην πλοήγηση» σημειώνει το Nature.

Οι επιστήμονες παρατηρούν στενά τις κινήσεις του βόρειου μαγνητικού πόλου εδώ και δεκαετίες. Αρχικά, είχε εκτιμηθεί ότι κινείται προς τον Αρκτικό ωκεανό με ρυθμό τα 16 χιλιόμετρα τον χρόνο. Από τα μέσα της δεκαετίας του ‘90, ωστόσο, πάτησε «γκάζι» και σήμερα η μετατόπισή του υπολογίζεται στα 56 χιλιόμετρα τον χρόνο.

Μέχρι στιγμής, πάντως, και παρά τις εδραιωμένες θεωρίες για τη μετακίνηση υλικών στο εσωτερικό της Γης, δεν έχει εξακριβωθεί η αιτία της αυξανόμενης ταχύτητας στην κίνηση των μαγνητικών πόλων.

Ποιοι πρέπει να κάνουν πρώτοι το αντιγριπικό εμβόλιο και γιατί