Αστρονόμοι ανακάλυψαν τον δεύτερο πιο μακρινό Γαλαξία στο Σύμπαν

gala708_2

Αστρονόμοι από τις ΗΠΑ, το Μεξικό και την Ευρώπη ανακάλυψαν ένα γαλαξία σε απόσταση 12,8 δισεκατομμυρίων ετών φωτός, τον δεύτερο πιο απομακρυσμένο στο χώρο και στο χρόνο που έχει ποτέ βρεθεί στο Σύμπαν, το οποίο έχει ηλικία περίπου 13,7 δισ. ετών.

Αν και εμφανίσθηκε μόνο ένα δισεκατομμύριο χρόνια μετά την «Μεγάλη Έκρηξη» (Μπιγκ Μπανγκ) που αποτέλεσε την αφετηρία του σύμπαντος, ο εν λόγω γαλαξίας G0983808-πιθανώς ένας από τους πρώτους που υπήρξαν- μπορούσε κιόλας να γεννά πολλά άστρα.

Η αρχική ανακάλυψη έγινε από το διαστημικό τηλεσκόπιο «Χέρσελ» και ακολούθησαν πιο λεπτομερείς παρατηρήσεις -χάρη στη μέθοδο του βαρυτικού φακού- με το μεγάλο αμερικανο-μεξικανικό τηλεσκόπιο LMT διαμέτρου 50 μέτρων στην κορυφή ενός ανενεργού ηφαιστείου του Μεξικού.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Μεξικανό Χόρχε Ζαβάλα, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας «Nature Astronomy».

ΙΑΣΩ: Μέτρηση Οστικής Πυκνότητας για έλεγχο της οστεοπόρωσης σε προνομιακή τιμή