CrashOnline.gr | Η Online έκδοση του περιοδικού CRASH!

ΟΙ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΝ ΜΕ ΚΑΛΟ ΜΑΤΙ: Γιατί τρομάζουν με την “επέλαση” της Κίνας στην Ελλάδα

kina_ependiseis
Η Ελλάδα μετά από μία μακρά μάχη με την λιτότητα που έχει επιβληθεί από την ΕΕ και την ψυχρή υποδοχή από τις ΗΠΑ, αποφάσισε να δεχθεί τη βοήθεια της Κίνας,  τον πιο φιλόδοξο γεωπολιτικό εταίρο της, σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα «New York Times».

Η Κίνα εκμεταλλεύθηκε το χρόνο που δαπανάται με τις πιέσεις της ΕΕ προς την ελληνική κυβέρνηση, προσφέροντας στην Ελλάδα μια ποικιλία επενδύσεων, εκ των οποίων ορισμένες έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς, όχι μόνο στην οικονομία, αλλά και στην πολιτική που ακολουθεί η Ελλάδα, εκτιμά η αμερικανική εφημερίδα.
Οι επενδύσεις στην Ελλάδα επέτρεψαν στην Κίνα να καταλάβει μια καλή οικονομική και πολιτική θέση με δυνατότητες επέκτασης των επιχειρήσεων της σε άλλα μέρη της Ευρώπης.
Η πολιτική επιρροή, αναφάνηκε όταν πέρυσι η Ελλάδα βοήθησε να σταματήσει η κοινή δήλωση της ΕΕ για την κινεζική επιθετικότητα στη Νότια Κίνα, αναφέρει η εφημερίδα.
Επίσης, οι ελληνικές αρχές τον Ιούνιο μπλόκαραν την ανακοίνωση της ΕΕ που καταδίκαζε τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Κίνα.
Η Ελλάδα, λίγες ημέρες αργότερα, επαναστάτησε κατά του αυστηρότερου ελέγχου των κινεζικών επενδύσεων στην Ευρώπη.
Οι διπλωματικές τοποθετήσεις της Ελλάδας δεν πέρασαν απαρατήρητες από τους Ευρωπαίους εταίρους της, ούτε, φυσικά, και από τις ΗΠΑ.
Τόσο οι Βρυξέλλες, όσο και η Ουάσιγκτον έχουν εκφράσει φόβους ότι η Ελλάδα με την οικονομική ευπάθεια που έχει, θα μπορούσε να γίνει ένας εύκολος στόχος για τη Ρωσία, μια χώρα, η οποία – όπως σημειώνει η «New York Times» έχει πάντα στο νου της να διασπάσει την ΕΕ.
Από την άλλη πλευρά, οι Κινέζοι γίνονται ολοένα και πιο ισχυρός ‘παίκτης’ στην Ελλάδα, και αυτό θεωρείται ως ακόλουθο της οικονομικής της αδυναμίας.

Ο ρόλος του λιμανιού του Πειραιά
Η κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία ‘Cosco’, η οποία ανήκει στο κράτος, ανέλαβε το 2016 την πλειοψηφία του ελληνικού λιμανιού του Πειραιά.
Η κινεζική κυβέρνηση θεωρεί τον Πειραιά ως την κύρια πύλη εισόδου των κινεζικών εξαγωγών προ τη νότια, ανατολική και κεντρική Ευρώπη και το κύριο κέντρο για τις θαλάσσιες μεταφορές, πάνω και γύρω από τη Μεσόγειο Θάλασσα.
Η Κίνα προσβλέπει για τον Πειραιά να γίνει μέρος του νέου Δρόμου του Μεταξιού για την Ευρώπη.
Ενώ η Γερμανία αντιμετωπίζει την Ελλάδα ως «παραβατική» στην ευρωζώνη, η Κίνα έχει καταστεί οι πιο αξιόπιστος φίλος της.
«Αν οι ευρωπαίοι  συμπεριφέρθηκαν προς την Ελλάδα ως μεσαιωνικές βδέλλες, οι Κινέζοι συνέχισαν  να επενδύουν και να ρίχνουν χρήματα», δήλωσε στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και μέρος της Βουλής των Ελλήνων, Κώστας Δουζίνας.
Η Κίνα έχει χρησιμοποιήσει την «πολιτική των μυών» της, για να αφήσει ένα τεράστιο γεωπολιτικό αποτύπωμα στην Αφρική και τη Νότια Αμερική, σημειώνεται.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιώργος Βάμβουκας: Ρυθμιστές της Ανάπτυξης οι Εξαγωγές και οι Άμεσες Επενδύσεις

Δημήτρης Μπαλογιάννης

Περίεργα χρηματιστηριακά παιχνίδια με τη ΔΕΗ

Δημήτρης Μπαλογιάννης

Μεγάλη επιτυχία Άδωνι! “Τέλος” οι Ινδιάνοι στο Ελληνικό, το καζίνο στα χέρια της… ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ!

Σπύρος Νάννος

Σοκάρει έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ! Κίνδυνος φτώχειας για σχεδόν 1 στους 3 στην Ελλάδα…

Σπύρος Νάννος

Evergrande: Ο Κινέζικος “γίγαντας” που απειλεί την παγκόσμια οικονομία προσπαθεί να αποφύγει τη στάση πληρωμών

Δημήτρης Μπαλογιάννης

Παράταση της «ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου» αποφασίζουν τα συναρμόδια υπουργεία

Δημήτρης Μπαλογιάννης

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα

Προσωπικά Δεδομένα & Cookies