Χαμός με την διαφήμιση της Hellman’s: Ποιους ενόχλησε η “Ελληνίδα μάνα” (Βιντεο)

Την απόσυρση της διαφήμισης της Hellman’s που αφορά προϊόντα με ελληνικές γεύσεις ζητούν οι εταιρείες Παπαδημητρίου, Κύκνος και Mediterranean Foods.

Συγκεκριμένα, οι παραπάνω τρεις ελληνικές εταιρείες αποφάσισαν να προσφύγουν στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ), προκειμένου να σταματήσει η προβολής διαφήμισης, την οποία χαρακτηρίζουν παραπλανητική, εν όψει και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, οπότε παρατηρείται μεγάλη καταναλωτική ζήτηση. Η υπόθεση, σύμφωνα με το ethnos.gr η οποία αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει προγραμματισθεί να εκδικασθεί την ερχόμενη Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου.

Όπως αναφέρουν οι τρεις εταιρείες στην αίτηση ελέγχου που υπέβαλαν στο ΣΕΕ, η επίμαχη διαφήμιση επιχειρεί «μέσω της υπερβολής και του αστεϊσμού» να περάσει στο μυαλό του μέσου καταναλωτή την ιδέα/εικόνα/σκέψη ότι «αφενός η HELLMANN’S αποτελεί ελληνική ανακάλυψη και αφετέρου ότι τα διαφημιζόμενα προϊόντα παρασκευάζονται στην Ελλάδα με ελληνικά συστατικά». Κάτι που όπως λένε παρ’ ότι δεν ισχύει, μεταφέρεται με δόλιο τρόπο στον καταναλωτή, με αποτέλεσμα την παραπλάνησή του. Ακριβώς στο ίδιο μοτίβο, θεωρούν πως κινούνται και τα επόμενα «επεξηγηματικά» για κάθε προϊόν τηλεοπτικά σποτ (δηλαδή για την μουστάρδα, την μαγιονέζα και το κέτσαπ).

Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα στο ΣΕΕ είχαν προσφύγει και οι Λουξ, Βίκος και ΕΨΑ εναντίον της Coca Cola για την προωθητική ενέργεια – διαφήμιση, όπου απεικονίζονταν ο Παρθενώνας και η Βουλή των Ελλήνων σε «συλλεκτικά» της μπουκάλια.

«Παραπλάνηση και ελληνικότητα»

Ειδικότερα, Κύκνος, Παπαδημητρίου και Mediterranean Foods ισχυρίζονται ότι η εν λόγω διαφήμιση είναι άκρως παραπλανητική και προκαλεί σύγχυση στον καταναλωτή ως προς την προέλευση του προϊόντος, καθώς και το είδος και την σύνθεση αυτού.

Η δε τελική φράση της διαφήμισης «Μα όλα ελληνικά πια», συνιστά –σύμφωνα πάντα με τους καταγγέλλοντες– «πραγματικά ωδή της τέχνης της παραπλάνησης, αφήνοντας ξεκάθαρα στον καταναλωτή αποτυπωμένη την εντύπωση όχι μόνο ότι τα διαφημιζόμενα προϊόντα είναι ελληνικά, αλλά και ότι η ίδια η HELLMANN’S είναι ελληνική».

Οι τρεις εταιρείες επισημαίνουν πως «δεν αμφισβήτησαν ποτέ ότι η προέλευση των συστατικών των νέων γεύσεων (θυμαρίσιο μέλι Κρήτης για το κέτσαπ, μπούκοβο Πέλλας και πιπεριές Φλωρίνης για τη μουστάρδα και τρούφα Ελλήνων παραγωγών για τη μαγιονέζα) είναι ελληνική», ωστόσο, όπως λένε, το κρίσιμο είναι «εάν το όλο προϊόν έχει ελληνική προέλευση, όπως τεχνηέντως και παντελώς παραπλανητικά συνάγεται από την επίμαχη διαφήμιση».

Συνεχίζοντας τον ισχυρισμό τους λένε πως το συγκεκριμένο προϊόν δεν έχει ελληνική προέλευση, αλλά ούτε και παρασκευάζεται στην Ελλάδα, σημειώνοντας μάλιστα πως το «barcode (τα τρία πρώτα ψηφία) στις συσκευασίες των επίμαχων προϊόντων είναι το 871, δηλαδή προέλευσης Ισραήλ και ουχί το 520 της Ελλάδος».

Προς επίρρωση των παραπάνω υπογραμμίζουν το γεγονός πως, παρότι έχει «αλλάξει η νομοθεσία και δεν απαιτείται η αναγραφή της χώρας προέλευσης του προϊόντος, εντούτοις αποτελεί παγία τακτική και επικρατούσα στα συναλλακτικά ήθη της χώρας μας, όταν μια εταιρεία παρασκευάζει ελληνικό προϊόν να το αναγράφει σε περίοπτη θέση στην συσκευασία του προϊόντος. Και η καθ’ ης ουδόλως και το αναγράφει!»

«Η Ελληνίδα φιλόλογος»

Υπογραμμίζουν μάλιστα πως «το όλο concept της διαφήμισης με την «Ελληνίδα φιλόλογο» να επεξηγεί την δήθεν ελληνική προέλευση της HELLMANN’S (από το HELLAS και το «της μαν’ς» που λένε στο χωριό), δίδει μια «λογική» επίφαση στον όλο αστεϊσμό, η οποία κάλλιστα δύναται να οδηγήσει τον μέσο καταναλωτή (ο οποίος αποτελεί και το μέτρο για την οιαδήποτε σύγκριση) στο συμπέρασμα της ελληνικότητας της HELLMANN’S ή ακόμη και να τον οδηγήσει και σε αμφισβήτηση της μέχρι πρότινος γνώσης του περί της ξενικής της προέλευσης».

Και συνεχίζουν λέγοντας πως «το κλείσιμο δε της διαφήμισης με το «όλα ελληνικά πχια», παρά την εμφανή χιουμοριστική διάθεση, χτυπάει με τον πλέον κατάλληλο και ύπουλο τρόπο στον εγωκεντρισμό του μέσου Έλληνα καταναλωτή και της εικόνας που έχει για την χώρα του (η οποία είναι τοις πάσι γνωστή για το ότι «οι ξένοι έχουν πάρει τα πάντα από εμάς»), εκμεταλλευόμενο στο έπακρο, με αποτέλεσμα, μετά το πέρας της διαφήμισης, να υπάρχει έντονο το συναίσθημα περί της ελληνικότητας όχι μόνο των προϊόντων με τις ελληνικές γεύσεις, αλλά όλων των προϊόντων της HELLMANN’S, γεγονός που αποδεικνύει πασίδηλα την παραπλάνηση του ως προς την προέλευση του προϊόντος και την σύνθεση του».

Πηγή: ethnos.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συντάξεις Φεβρουαρίου 2020: Ποια ταμεία πληρώνουν σήμερα

Epi Trimi

Τι προβλέπει το προσχέδιο του ασφαλιστικού για κύριες, επικουρικές συντάξεις και εισφορές

Panos Davakis

Χατζηδάκης : Εκτός διεθνούς δικαίου οι ισχυρισμοί της Τουρκίας για τον EastMed

Epi Trimi

Μιχαηλίδου: Σε δύο δόσεις το επίδομα γέννας

Epi Trimi

Συμφωνία της Τράπεζας Πειραιώς με την εταιρεία «Unitrack ΑΕΕ»

Panos Davakis

Έτσι πρέπει να στέλνουν κάρτες και PIN οι τράπεζες στους πελάτες τους

Epi Trimi

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα

Προσωπικά Δεδομένα & Cookies