Στο σφυρί ακίνητο του «καναλάρχη με τα βοσκοτόπια», Καλογρίτσα – Τι θα γίνει με το Πάτρα – Πύργος

Πλειστηριασμός έχει προγραμματιστεί, για μία ακόμη φορά, για τμήμα των περιουσιακών στοιχείων της Τοξότης του ομίλου Καλογρίτσα, που, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, επιχείρησε να δραστηριοποιηθεί στα δημόσια έργα, έχοντας μειοδοτήσει για δύο από τις οκτώ εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος.

Στις 13 Νοεμβρίου, εάν η εταιρεία δεν ζητήσει και πετύχει την ανακοπή της διαδικασίας, θα εκποιηθεί, με τιμή εκκίνησης 145 χιλ. ευρώ, διαμέρισμά της 107 τ.μ., που βρίσκεται στη Νέα Σμύρνη και έχει κατασχεθεί για χρέος 19,3 χιλ. ευρώ.

Επισπεύδουσα της διαδικασίας είναι εταιρεία συστημάτων κλιματισμού και εξαερισμού, με το ακίνητο, που είχε επιχειρηθεί να βγει στο σφυρί την περασμένη άνοιξη, να συνοδεύεται από προσημειώσεις και βάρη της τάξης των 747 χιλ. ευρώ.

Μιλώντας, σε πρόσφατη συνέντευξή του, για το σχεδιαζόμενο οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής, ανέφερε, χαρακτηριστικά, ότι «τα τέσσερα (σ.σ.: αρχικά, η Τοξότης είχε μειοδοτήσει για την κατασκευή τεσσάρων εργολαβιών) τα πήρε ο κ. Καλογρίτσας και ο Τοξότης που σήμερα δεν υπάρχει.

Το στοίχημα της προηγούμενης κυβέρνηση να κάνει τον κ. Καλογρίτσα εργολάβο – εκδότη – καναλάρχη δεν περπάτησε. Και για να γίνει καναλάρχης έπρεπε να του δώσουν το Πάτρα – Πύργος. Και αυτή τη στιγμή ο κ. Καλογρίτσας δεν υπάρχει και το έργο είναι στον αέρα».

Η Τοξότης εμφανίζεται να διαθέτει υποχρεώσεις προς την Τράπεζα Αττικής, άνω των 120 εκατ. ευρώ, έχοντας να δημοσιεύσει οικονομικές καταστάσεις από τη χρήση του 2015.

Το Πάτρα-Πύργος

Όσον αφορά την έναρξη των εργασιών στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, ωσότου ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις για την τύχη του έργου, το υπουργείο Υποδομών, με έγγραφό του, έχει προχωρήσει στην αναστολή της πληρωμής των προκαταβολών του οδικού άξονα προς τους αναδόχους.

Τις εταιρείες δηλαδή, GD Infrastrutture, Intrakat και Interkat, που έχουν επιλεγεί για να υλοποιήσουν τις πέντε από τις συνολικά οκτώ εργολαβίες του αυτοκινητοδρόμου. Τα υπόλοιπα τρία τμήματα παραμένουν στον αέρα: για δύο από αυτά η Τοξότης έχει κηρυχθεί έκπτωτη, ενώ για το τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ, όπου έχουν προσφύγει εταιρείες που αποκλείσθηκαν.

Για την αναζήτηση λύσης, κρίσιμες θα είναι οι διαπραγματεύσεις που θα έχει ο κ.Καραμανλής με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο συνάντησης που αναμένεται να πραγματοποιηθεί τις προσεχείς ημέρες.

Με κοινό παρονομαστή το γεγονός ότι το έργο πρέπει να αποπερατωθεί έως το 2023, ειδάλλως το Δημόσιο θα πρέπει να επιστρέψει κονδύλια της τάξης των 300 εκατ. ευρώ στην Κομισιόν, τρία σενάρια έχουν επεξεργαστεί, αρχικά, στο Υποδομών.

Την ένταξη του Πάτρα – Πύργος στην Ολυμπία Οδό, της οποίας τμήμα αποτελούσε μέχρι και πριν από περίπου έξι χρόνια, οπότε, λόγω οικονομικής κρίσης, η τότε κυβέρνηση αποφάσισε να αναβάλει την υλοποίησή του.

Το δεύτερο σενάριο περιλαμβάνει την επαναδημοπράτηση του έργου, διαδικασία που κρίνεται χρονοβόρα και θα ενδέχεται να οδηγήσει σε αξιώσεις αποζημίωσης από τους υφιστάμενους αναδόχους. Στο τραπέζι υπάρχει και η υλοποίηση των εργολαβιών από τους πέντε αναδόχους.

ΠΗΓΗ: capital.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τέλη κυκλοφορίας: Πότε θα αναρτηθούν στο Taxisnet – «Φαρμάκι» τα πρόστιμα

Λίνα

Ρίξτε λεφτά στον κουμπαρά σας! Πότε πέφτουν «Black Friday» και «Cyber Monday»

Panos Davakis

Πώς θα εφαρμόσουν οι τράπεζες το «σχέδιο Ηρακλής» για τα κόκκινα δάνεια

Panos Davakis

Σε ιστορικό χαμηλό οι αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων

Panos Davakis

Η Green Cola «κατάκτησε» τους Γερμανούς καταναλωτές! Μεγάλη η αποδοχή της στην διεθνή έκθεση Anuga 2019 (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Panos Davakis

Bloomberg: Οι γιοι δύο μεγάλων Ελλήνων επιχειρηματιών στα χέρια της Δικαιοσύνης των ΗΠΑ

Λίνα

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα

Προσωπικά Δεδομένα & Cookies