CrashOnline.gr | Η Online έκδοση του περιοδικού CRASH!

“Νάρκη” στον ελληνικό τουρισμό και την αεροπορική αγορά

Στην επόμενη μέρα ενός ηχηρού κανονιού βρίσκεται, ήδη, η ελληνική αεροπορική αγορά μετά την κατάρρευση της εταιρείας Tripsta η οποία ελέγχει τα ηλεκτρονικά ταξιδιωτικά πρακτορεία (Online Travel Agents) airtickets και travelplanet24.

To Euro2day.gr επιβεβαίωσε την κατάρρευση της εταιρείας η οποία αποδίδεται από παράγοντες της αγοράς, στην αδυναμία της να εξυπηρετήσει οφειλή ύψους 70 εκατ. Ευρώ. Το ποσό αφορούσε οφειλή της εταιρείας προς τις αεροπορικές εταιρείες για εισιτήρια που είχε εκδώσει. Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Philip Bringman είχε συμφωνήσει πρόσφατα με το γραφείο BSP (σ.σ εισπράττει από τα ταξιδιωτικά γραφεία τα χρήματα που αντιστοιχούν στα εισιτήρια που εκδίδουν και τα αποδίδει στις αεροπορικές εταιρείες) της διεθνούς ένωσης αεροπορικών εταιρειών (ΙΑΤΑ) να εξοφλήσει την οφειλή σε δόσεις. Η συμφωνία προέβλεπε, σύμφωνα με πληροφορίες, την καταβολή κλιμακούμενων δόσεων οι οποίες αυτή την περίοδο έφθαναν το 1,05 εκατ. Ευρώ και θα αυξάνονταν σε 8 εκατ. Ευρώ τον Οκτώβριο.

Το λουκέτο στην Tripsta και τα δύο ηλεκτρονικά πρακτορεία έκδοσης αεροπορικών εισιτηρίων που διαχειρίζεται (airtickets, travelplanet24) άρχισε να διαρρέει από αργά χθες το βράδυ ύστερα από σχετική ανάρτηση υπαλλήλου της εταιρείας σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης το οποίο αναφερόταν σε απολύσεις προσωπικού.

Η υπόθεση δεν ήχησε ως κεραυνός εν αιθρία στην εγχώρια ταξιδιωτική και αεροπορική αγορά καθώς αποτελούσαν κοινό μυστικό τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε η εταιρεία τους τελευταίους 6-7 μήνες.

Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες μεταξύ των οποίων και η Aegean ΑΡΑΙΓ +0,47% στην ελληνική αγορά, φέρονται να είχαν εντοπίσει καθυστερημένα το πρόβλημα που αντιμετώπιζε η εταιρεία. Αυτός ήταν ο λόγος, σύμφωνα με πηγές της εγχώριας ταξιδιωτικής αγοράς, που, το τελευταίο διάστημα, της επέτρεπαν να εκδίδει δικά τους εισιτήρια μόνο με μετρητά. Στο μεταξύ, ωστόσο, η οφειλή της εταιρείας προς τις αεροπορικές εταιρείες είχε φθάσει τα 70 εκατ. Ευρώ για τα οποία συμφωνήθηκε η αποπληρωμή τους σε δόσεις.

Η εταιρεία είχε οδηγηθεί σε οικονομική ασφυξία το τελευταίο διάστημα. Ενδεικτικό, σύμφωνα με έμπειρα στελέχη της εγχώριας αγοράς, είναι το γεγονός πως για την έκδοση των αεροπορικών εισιτηρίων πελατών της με μετρητά (όπως απαιτούσαν οι αεροπορικές εταιρείες) χρησιμοποιούσε ακόμα και πιστωτικές κάρτες των ίδιων των πελατών της. Θέμα το οποίο εντοπίστηκε από τις αεροπορικές εταιρείες οι οποίες της αφαίρεσαν αυτή τη δυνατότητα όπως και σε άλλα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία προκειμένου να περιοριστεί ο κίνδυνος απώλειας εσόδων σε περιπτώσεις κατάρρευσης κάποιου online travel agent (OTA).

Εκτός από την οφειλή των 70 εκατ. Ευρώ προς τις αεροπορικές εταιρείες μέσω του ελληνικού γραφείου BSP της IATA (αεροπορικά εισιτήρια που εκδίδονται στην Ελλάδα ανεξάρτητα αν αφορούν Έλληνες ή ξένους πελάτες) αδιευκρίνιστο παραμένει το συνολικό άνοιγμα της εταιρείας. Κι αυτό καθώς διατηρούσε υποκαταστήματα στη Γερμανία και τη Ρουμανία. Το Euro2day.gr επιδίωξε να επικοινωνήσει με τον Ελληνογερμανό ιδιοκτήτη της εταιρείας Ph. Bringman αλλά κατέστη αδύνατο μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές.

Πληροφορίες πάντως, οι οποίες μπορούν να επιβεβαιωθούν μόνο από την ΙΑΤΤΑ, κάνουν λόγο για επιπλέον άνοιγμα ύψους 30-35 εκατ. Ευρώ στην αγορά της Γερμανίας από εισιτήρια που είχαν εκδοθεί μέσω του παραρτήματος που διατηρεί η Tripsta στη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η οφειλή της εταιρείας μόνο προς την γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa φέρεται να ξεπερνά τα 15 εκατ. Ευρώ.
Παράγοντες της εγχώρια ταξιδιωτικής και αεροπορικής αγοράς εκφράζουν φόβους για συνέπειες και στον ελληνικό τουρισμό από την κατάρρευση της Tripsta καθώς ήταν ο ισχυρότερος «παίκτης» της ελληνικής αγοράς online ταξιδιωτικών γραφείων.

Σύμφωνα με στοιχεία που μετέφεραν στο Euro2day.gr κορυφαίοι παράγοντες του χώρου, τα δύο online πρακτορεία που διαχειρίζεται η εταιρεία στην Ελλάδα (airtickets, travelplanet24) αντιπροσώπευαν την περίοδο Ιανουαρίου-Μάϊου 2018 το 40% της ελληνικής αγοράς αεροπορικών εισιτηρίων.

ΠΗΓΗ: euro2day.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πτωχευτικός Κώδικας: Η εμμονή των θεσμών να «γονατίσουν» επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα

Στέφανος Νικήτας

Η χρονιά του Δράκου! Η Κίνα μόλυνε όλο τον πλανήτη και τώρα «ανθίζει» η οικονομία της

Panos Davakis

Κορoνοχρέη: Σκέψεις για 120 δόσεις με όρους-θηλιά!

Στέφανος Νικήτας

Καταρρέει ο Προϋπολογισμός 2021! Εκτροχιάζονται οι προβλέψεις για ανάκαμψη

Στέφανος Νικήτας

Ταχυ-σφαγείο στην εστίαση! «Βροχή» λουκέτων, σε κίνδυνο ένα εκατομμύριο εργαζόμενοι

Στέφανος Νικήτας

Ανησυχία για το bitcoin και το ξέπλυμα χρήματος – Ρυθμιστικό πλαίσιο ζήτησε η Λαγκάρντ

Στέφανος Νικήτας

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα

Προσωπικά Δεδομένα & Cookies