CrashOnline.gr | Η Online έκδοση του περιοδικού CRASH!

Αθήνα: Ποιοι δρόμοι αλλάζουν – Οι επιπτώσεις στην κυκλοφορία

Λίγοι θα είναι οι δρόμοι – μαρτύριο για τους οδηγούς των ΙΧ που θα δουν τις λωρίδες κυκλοφορίας να μειώνονται για αυτούς υπέρ των πεζών, σύμφωνα με τις μετρήσεις των αρμοδίων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που προετοίμασαν την μελέτη για τον «Μεγάλο Περίπατο» και τις εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στο Κέντρο της Αθήνας.

Η γενναία απόφαση που έλαβε τη Δευτέρα το Δημoτικό Συμβούλιο της Αθήνας έλαβε σαφώς υπόψη του τα επιστημονικά δεδομένα που παρουσίασε επί μακρόν ο καθηγητής του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής Γιώργος Γιαννής. Ο κ. Γιαννής μαζί με τον άλλοτε πρύτανη του ΕΜΠ και νυν Πρόεδρο του ΟΑΣΑ Γιάννη Γκόλια είχαν αναλάβει από τον Νοέμβριο την μελέτη ενόψει των έργων για τον «Μεγάλο Περίπατο» από το Αρχαιολογικό Μουσείο έως το Παναθηναϊκό Στάδιο. Μια τέτοια παρέμβαση, που αλλάζει τις ισορροπίες στο Κέντρο με επέκταση των πεζοδρομίων και αποκλεισμό ολόκληρων δρόμων για τα αυτοκίνητα, απαιτεί σειρά μελετών ώστε να προβλεφθούν οι επιπτώσεις σε επίπεδο συγκοινωνίας, χωροταξίας και περιβάλλοντος.

Η κυκλοφοριακή μελέτη έχει σχεδόν ολοκληρωθεί ενώ εκμεταλλεύθηκε την συγκυρία της πανδημίας, όπως είπε ο κ. Γιαννής, για να εμπλουτίσει τα δεδομένα και να καταλήξει σε συμπεράσματα. Εξετάσθηκαν πλήθος σεναρίων και οι επιπτώσεις του καθενός στην κυκλοφορία. Ως αφετηρία αξιοποιήθηκε η παρατήρηση ότι στην περιοχή του Κέντρου, το 72% των διελεύσεων οχημάτων αφορούν την διαμπερή κυκλοφορία. Με άλλα λόγια, σχεδόν 3 στις 4 διελεύσεις δεν έχουν αφετηρία ή προορισμό κάποιο σημείο του Κέντρου και αυτό το ποσοστό θεωρείται μη αποδεκτό για μια σύγχρονη μητρόπολη καθώς υπάρχουν εναλλακτικές οδεύσεις, είπε ο κ. Γιαννής.

Ο κ. Γιαννής μίλησε για την αρνητική εμπειρία των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, όταν τότε πάρθηκαν μέτρα περιορισμού των ΙΧ, κερδήθηκε χώρος για τους πεζούς και τα μέσα μαζικής μεταφοράς ο οποίος όμως στη συνέχεια ανακαταλήφθηκε από τα αυτοκίνητα. Η πανδημία και η ανάγκη των ανθρώπων να κυκλοφορήσουν πεζή ή με ποδήλατο έδωσε την ιδέα να δοκιμαστεί πιλοτικά η ιδέα του «Μεγάλου Περιπάτου» χωρίς να γίνουν σκαψίματα και δημόσια έργα αλλά με προσωρινά εμπόδια που θα επιτρέψουν στους αρμόδιους και τους χρήστες να αξιολογήσουν τις επιπτώσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

67χρονος στα Τρίκαλα βρέθηκε απαγχονισμένος μέσα σε στάνη

Δημήτρης Μπαλογιάννης

Η ανατριχιαστική ομολογία του Πέτρου Φιλιππίδη – Επέρριψε τις ευθύνες στα θύματά του

Δημήτρης Μπαλογιάννης

Μαζικές απολύσεις διανομέων στην KFC

Δημήτρης Μπαλογιάννης

Δείτε που μπορείτε να κάνετε σήμερα δωρεάν rapid test

Δημήτρης Μπαλογιάννης

Επίθεση με βιτριόλι: «Θα αποκαλυφθεί η αλήθεια» υποστηρίζει ο 40χρονος -Οργισμένη η αντίδραση της Ιωάννας

Δημήτρης Μπαλογιάννης

 Αγριο έγκλημα στη Θεσσαλονίκη -24χρονος μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου

Δημήτρης Μπαλογιάννης

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη περιήγηση σας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτήν τη σελίδα αποδέχεστε τα Cookies. Αποδοχή Περισσότερα

Προσωπικά Δεδομένα & Cookies